20 Ιαν 2012

ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΛΟΙ





Χαιρετίζουμε τους τρελούς. Τους απροσάρμοστους.
Τους επαναστάτες. Τους ταραχοποιούς.
Τους κυλινδρικούς πασσάλους σε τετράγωνες οπές.
Εκείνους που βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά.
Δεν αγαπούν τους κανόνες και δεν σέβονται το καθεστώς.
Μπορείς να επαναλάβεις τα λεγόμενά τους, να διαφωνήσεις μαζί τους,
να τους δοξάσεις ή να τους δαιμονοποιήσεις.
Αλλά δεν μπορείς να τους αγνοήσεις.
Επειδή αλλάζουν τα πράγματα. Ωθούν το ανθρώπινο γένος μπροστά.
Ενώ κάποιοι τους βλέπουν σαν τρελούς, εμείς βλέπουμε ιδιοφυΐες.
Επειδή όσοι είναι αρκετά τρελοί ώστε να πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν
τον κόσμο... είναι εκείνοι που το κατορθώνουν.”

Ας είμαστε τρελοί !
Είχα την καλή τύχη να εργαστώ πάνω σε μερικές απ τις σπουδαιότερες μάρκες
του κόσμου, μία απ τις οποίες ήταν η Apple Computer.
Ήμουν μέλος της ομάδας που σχεδίασε την επαναφορά της Apple Computer το 1997,
και εκείνη την εποχή η Apple ήταν σχεδόν χρεοκοπημένη. Ήταν ασήμαντοι.
Τα μηχανήματά τους ήταν ακριβά, αργά και κανείς δεν έβλεπε ούτε καν λόγο να σκεφτεί
την Apple. Η μετοχή τους κινείτο στα 5 δολάρια στο χρηματιστήριο.
Σήμερα είναι η 2η σε αξία εταιρία, παγκόσμια. Χρειάστηκαν 14 χρόνια."
                                                                                 Peter Economides


Ο κος Πίτερ Οικονομίδης,παγκοσμίου φήμης ειδικός σε θέματα επικοινωνίας
και στρατηγικής branding γεννήθηκε στη Νότια Αφρική αλλά ζει και δραστηριοποιείται
στην Ελλάδα.


Η παρουσίαση του στο 11ο Διεθνές Συνέδριο "Αριστοτέλης" της Ε.Ε.Δ.Ε
στη Θεσσαλονίκη με θέμα "Rebranding Greece" ,δημιούργησε αίσθηση,
έκανε τον γύρο των social media και κατά την γνώμη μου είναι η πιό ενδιαφέρουσα προσέγγιση  για το πως θα μπορούσαμε να "ξαναχτίσουμε" την εικόνα της χώρας μας.
Θα παραθέσω το video από την ομιλία του.
Ανάμεσα στα άλλα αυτός ο διορατικός άνθρωπος είπε:


BRAND ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Αυτό είναι όλο. 
Τα πάντα είναι ένα brand (μάρκα)... είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, 
ο καθένας από μας έχει το brand του.
Πολύ διαφορετική έννοια από το brand, έχει το branding
Γιατί ΤΟ BRANDING ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ BRAND.
Με άλλα λόγια είναι η διαδικασία της διαχείρισης του τι σκέφτονται οι άλλοι για σένα.
Πολύ διαφορετικό.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ BRANDS 
ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ BRANDING
Eίναι καιρός για ρύθμιση και επανεκκίνηση.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ BRAND; ΜΠΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ, ΩΣ BRAND;

BRAND ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ
ΠΟΥ ΖΕΙ ΜΕΣ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Αυτό είναι brand. Τίποτα περισσότερο.
ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ, ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΟΛΩΝ
Ο,ΤΙ ΠΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΠΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

ΟΛΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ

Και θα ήθελα οι κύριοι Σαμαράς και Παπανδρέου να το αντιλαμβανόντουσαν αυτό.
Δεν μπορείς να έχεις δύο παιδάκια να τσακώνονται μπροστά στα μάτια του κόσμου.
Αυτό κάτι επικοινωνεί, στέλνει μηνύματα, δημιουργεί εντυπώσεις 
και αν δημιουργεί εντυπώσεις, τότε οικοδομεί ένα brand –πολύ απλά πράγματα. 
Είναι  εύκολο.Δεν είναι δύσκολο.


ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ «ΠΟΥΛΑΜΕ» ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΙ ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ 
ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
Πρέπει να μάθουμε να το κάνουμε αυτό. Είναι ανάγκη.
Πρέπει να διαχειριστούμε την εικόνα μας και να βγούμε απ αυτή την κρίση. 
Πρέπει ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΗΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Δεν είναι εύκολο, αλλά πρέπει να το κάνουμε.
Πρέπει να δημιουργήσουμε διαφορετικές κουκίδες, και άπαξ τις δημιουργήσουμε,
πρέπει ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΟΥΚΙΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ 
ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΙΣΧΥΡΗ, ΕΜΨΥΧΩΤΙΚΗ, ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ, ΣΥΝΕΠΗ 
ΚΑΙ ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ Η ΟΠΟΙΑ 
ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΕΙΚΟΝΑ
Πρέπει να το κάνουμε! Αυτό είναι το branding: να συνδέεις τις κουκίδες.

Πρέπει να έχουμε όλες εκείνες τις σκέψεις που έχουν 11 εκατομμύρια άνθρωποι,
που έχουν 11 εκατομμύρια Έλληνες, σχετικά με το
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ
ΠΟΥ ΠΑΜΕ
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ

Και όλα αυτά πρέπει να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, ώστε να γίνουμε 
11 εκατομμύρια άνθρωποι σε κοινότητα αντί 11 εκατομμύρια άτομα 
που το καθένα τραβάει προς άλλη κατεύθυνση. 










Ας μην σβήσουμε το φως! Μην το σβήσουμε...


Η καλύτερη αφήγηση όλων, και σας είδα να χαμογελάτε όταν είδατε τις εικόνες 
στο βίντεο, ήταν το Αθήνα 2004. Ήταν ιδιοφυές! Συνέδεε το παρελθόν με το παρόν, με το μέλλον,έδινε όραμα, έδινε στην Ελλάδα έναν ρόλο στον σύγχρονο κόσμο –
Νιώθαμε όμορφα!
Και τι κάναμε; Πήγαμε και μετατρέψαμε το IBC (International Broadcast Centre)
σε εμπορικό κέντρο... Είχαμε το καλύτερο κέντρο μεταδόσεων στον κόσμο 
και το κάναμε εμπορικό κέντρο ώστε ο κόσμος να μπορεί να χρεοκοπεί 
αγοράζοντας Gucci.
Τρέλα!... Τώρα:
ΟΣΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ (ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ)
καθορίζει
ΟΣΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ (ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΑΥΤΟ)


Είναι σαν ένα παγόβουνο. Βλέπουμε το πάνω μέρος, αλλά η όψη του καθορίζεται από
αυτό που βρίσκεται κάτω απ την επιφάνεια του νερού, και σε αυτό το κάτω μέρος
βρίσκονται οι Έλληνες, όπως σωστά παρατήρησε ο κ. Λαμπρινόπουλος.
Και αυτά τα πράγματα είναι αλληλένδετα. 
Αν εγώ πιστεύω πως είμαι χαζός, νιώθω χαζός.
Αν εγώ νομίζω ότι ο κόσμος πιστεύει πως είμαι απατεώνας, 
κάπως αποδέχομαι τον ρόλο του απατεώνα. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία. 
Η πραγματική δουλειά συντελείται υποβρύχια. Διότι, υπενθυμίζω:


ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ


Σπούδασα Οικονομικά –τι άλλο, αφού το όνομά μου είναι Οικονομίδης;
Αλλά έμαθα πως η Κοινωνική Ψυχολογία είναι εκείνη που παρακινεί την ανθρώπινη συμπεριφορά. Τα Οικονομικά δεν είναι παρά μόνο το σκορ. Επομένως λέω
ΑΣ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ, ΚΑΝΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Πρέπει να νιώσουμε σπουδαία.
Πρέπει να μιλήσουμε
ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑ
ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ –έχουμε πολλούς φίλους στον κόσμο.
Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ
Οπωσδήποτε πρέπει να μιλήσουμε στα ΜΜΕ
Και να κινητοποιήσουμε τους ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ του ταξιδιωτικού προϊόντος, 
του επενδυτικού προϊόντος, του προϊόντος «έλα να ζήσεις στην Ελλάδα», 
του κάθε προϊόντος
Πρέπει να συνεργαστούμε με αυτούς τους ανθρώπους για να βγάλουμε 
την σωστή εικόνα προς τα έξω, επάνω απ την επιφάνεια του νερού.


ΤΟ BRAND ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ –δεν είμαστε οδοντόκρεμα
Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ BRAND


Εμφανίζονται νέα πρότυπα στον κόσμο, νέα μοντέλα. 
Το branding δεν είναι πλέον ο ρόλος του Υπουργού Πολιτισμού στις περισσότερες 
χώρες του κόσμου. Είναι μια συνεργία Ιδιωτικού και Δημοσίου,
συνήθως υπό την αρχηγία του Ιδιωτικού Τομέα.


Έχει εταιρική συμμετοχή. Έχει κοινοτική εμπλοκή, είναι ΠΑΡΕΑ – 
δεν υπάρχει ο Ένας που θα σώσει τον κόσμο. Δεν λειτουργεί έτσι.


Και κάτι ακόμα: αν πληρώνεις φιστίκια, παίρνεις μαϊμούδες. Δηλαδή ότι πληρώνεις,
παίρνεις. Έχω την αίσθηση πως στην χώρα μας τείνουμε να πληρώνουμε φιστίκια 
με αποτέλεσμα να κάνουν τις δουλειές μας μαϊμούδες. Ευχαριστώ.
Χρειαζόμαστε τους καλύτερους, είναι δύσκολη δουλειά.

Κλείνοντας: ζούμε καθοριστικές στιγμές στην Ιστορία μας.
Δεν έχω απολύτως καμία αμφιβολία γι αυτό. Αυτές είναι καθοριστικές στιγμές.
Το μέλλον μας βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα χέρια μας. Πολύ σημαντικοί καιροί.
Και πραγματικά πιστεύω πως η εικόνα μας είναι η διέξοδός μας.
Είναι μέρος της διεξόδου. Πρέπει να νιώσουμε καλά για τους εαυτούς μας 
για να κάνουμε καλά πράγματα. Κι ας μην ξεχάσουμε κάτι ακόμα:
Είναι μια μικρή στιγμή, μέσα σε μια μακρά και ένδοξη Ιστορία. 
Είναι ένα τόσο δα σημείο, αυτό είναι όλο! Η Ιστορία θα την αναπολεί και θα γελάει.
Ξέρω πως δεν είναι αστείο τώρα. Αλλά θα είναι αστείο αργότερα.
Ας το κάνουμε να φανεί αστείο, σε κάποιο σημείο. Το μέλλον μας είναι στα χέρια μας.
Επειδή ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ

Θέλω να σας διαβάσω ένα απόσπασμα απ το μπλογκ μου:
«Η Ελλάδα είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Αλλά δεν είμαστε ένα χρεοκοπημένο έθνος. Είμαστε Έλληνες.
Άνθρωποι με την δύναμη να οραματιστούμε.
Άνθρωποι με την ευφυΐα να μετατρέψουμε το όραμα σε πραγματικότητα. Οραματιστήκαμε την Δημοκρατία. Οραματιστήκαμε την Ακρόπολη.
Τώρα είναι καιρός να οραματιστούμε το Μέλλον.»









VIDEO BY : Peter Economides

Δεν υπάρχουν σχόλια: